Monday 10 October 2011

Jangan Biar Temanmu Merajuk...

Kekadang teman kita ade yang terasa hati dengan kata-kata yang keluar dari mulut kita,jangan biarkan hubungan kalian terus retak hanya perkara yang kecil.Tentu kamu tidak mahu terus bermasam muka,kan..So,saya harap dengan tips2 yang sye beri ni,dapatlah mengekalkan terus hubungan korang,ye...

1.DAIL NOMBORNYA
Jangan biar ego menguasai diri kita...tidak salah bukan, jika kita sanggup melakukan sesuatu yang jarang dilakukan oleh seorang rakan.Ungkaplah kata-kata maaf...mana tahu mungkin suatu hari  nanti hatinya akan terbuka untuk memaafkan anda...cubalah!!!

2.JUMPA DENGANNYA
Cara ini paling berkesan jika anda ingin menyelematkan hubungan kalian dari terus menjadi lebih teruk.Anda perlu menerangkan padanya apa sebenarnya yang berlaku,anda juga boleh memahami apa yang dirasakan mereka terhadap ketidakpuasannya terhadap kita.Hal ini demikian akan memudahkan rakanmu itu untuk memaafkan kamu...

3.BUAT KEJUTAN
Bukan mudah utuk rakanmu itu untuk memaafkan kamu,jadi apa kata jika kamu panggil seberapa ramai rakan-rakanmu yang lain utuk beri kejutan kepadanya...Pasti berkesan!

4.HANTAR KAD

 Selain kekasih,kamu juga boleh memberi kad 'cinta' pada temanmu.Kirim lah juga bersama sesuatu yang disukai mereka seperti coklat ataupun anak patung yang comel2.Tulis pada kad tersebut "Saya sayngkan awk dan persahabatan kita'maafkan perlakuan saya tempoh hari,ye..."Temanmu pasti tersentuh dan pasti akan memafkanmu.

No comments:

Post a Comment